עו"ד פת מבהיר: "אם תהיה לי בעיה ערכית, אקום ואלך"

"אם אראה שיש לי בעיה שאני לא יכול לעמוד בה, יכול להיות שאמצא את עצמי במקום אחר. יש מצב בהחלט שבמקרה בעייתי אקום ואלך"
דוד לזר 1 Comment on עו"ד פת מבהיר: "אם תהיה לי בעיה ערכית, אקום ואלך"

היועמ"ש של משרד הדתות עו"ד ישראל פת בראיון גלוי לב ב'קול חי' • על ההחלטות הנוגדות את מצפונו הדתי: "לא תמיד השקפת עולמי מתיישבת עם מה שאני צריך לעשות, את חשבונות הנפש אני עושה בעצמי" • הראיון המלא

תמונת אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90
"אם אראה שיש לי בעיה שאני לא יכול לעמוד בה, יכול להיות שאמצא את עצמי במקום אחר. יש מצב בהחלט שבמקרה בעייתי אקום ואלך"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועמ"ש של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, הטיל אתמול (רביעי) פצצה לאוויר, לאחר שהודיע כי לבקשת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ תיאסר התפילה המעורבת שמתוכננת על ידי הרפורמים ברחבת הכותל המערבי, וזאת לאור נוהל הקיים אותו גיבש הרב רבינוביץ, האוסרת כל שימוש ברחבה העליונה, אלא במקרה הרחבה התחתונה מלאה.

קביעתו של עו"ד פת, גרמה לכך שמאות הרפורמים והקונסרבטיבים שהגיעו הבוקר לרחבת הכותל, לא קיימו תפילה במקום ולא חיללו את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

קודם לכן הבוקר, התראיין עו"ד פת למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' שסיפר על מה שהוביל אותו לקביעה המשפטית. "ככל שמדובר על תפילה ברחבה העליונה בכותל הדבר נאסר, היות ומדובר בתפילה מעורבת והרחבה היא לא מקום תפילה – נוכח הנחיית רב הכותל משנת 2013 לא תותר שם תפילה ללא קשר לרפורמים, אלא רק במועדים מיוחדים שיש גלישה מהרחבה למטה".

עו"ד פת התייחס להחלטה הסותרת שלו לפני מספר שבועות שבה הוא קבע כי מותר לקיים תפילה רפורמית ברחבת הכותל העליונה, "לפני מספר שבועות כן אפשרנו תפילה לרפורמים ולקונסרבטיבים, לא יכולנו לאסור עליהם את התפילה המעורבת, אבל השבוע נחשפנו להוראת הרב רבינוביץ מהעבר, שלא יועדה לרפורמים, ומשום כך, אין מדובר במקום תפילה".

לדבריו, "גם נוכח הצורך לשמור על כבודם של רוב רובם של המתפללים במקום, אנחנו בהחלט יכולים להפנות את הרפורמים לקשת רובינזון".

האם הקביעה נגד הרפורמים קשורה לעובדה שגם אתה וגם היועץ מנדלבליט חובשי כיפה?

"כאחד שבא מבפנים, כל פרויקט כזה לא עובר בן אדם אחד או שנים, אני כפוף ליועץ המשפטי לממשלה, העובדה היא רצינית".

לדבריו, "הנה דוגמא, למרות ההשקפות האישיות שלי שאני משתדל לנטרל אותם, בפעם שעברה כן נאלצתי לאשר לרפורמים להתפלל שם", אמר ב'קול חי'.

כאדם דתי, איך אתה מרגיש עם עצמך כשאתה קובע קביעות בעד הרפורמים?

"את חשבונות הנפש אני עושה בעצמי ואני עושה זאת כל חודש, אבל אין מה לעשות כאשר אתה נמצא בתפקיד כזה – אין לך אלא את מרות החוק".

"לא תמיד השקפת עולמי מתיישבת עם מה שאני צריך לעשות, אבל אני משתדל שהיא כן תתיישב, אנחנו כפופים לחוק", הוסיף.

כאן הגיעה הצהרה מעניינת: "אם אראה שיש לי בעיה שאני לא יכול לעמוד בה, יכול להיות שאמצא את עצמי במקום אחר. יש מצב בהחלט שבמקרה בעייתי אקום ואלך, אני לא יכול לומר שאני שלם עד היום עם כל ההחלטות, אבל עדיין זה לא הגיע לדגל השחור ששמתי לעצמי", הבהיר והוסיף לסיום כי "אבל אני מקפיד מאוד שלא לערב את האג'נדות שלי".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות